Twoja przeglądarka Internet Explorer 6 nie obsługuje niektórych elementów serwisu. Wskazana jest aktualizacja.
 
 

   baner2

Twoje dane nie będą nikomu udostępniane! Zapisując się zgadzasz się z warunkami polityki prywatności.

W prezencie otrzymujesz raport pdf SKUTECZNE CV !

 
 

jcc logo kolumna

Biuletyn Zmiana Zawodowa




 

Twoje dane nie będą nikomu udostępniane! Zapisując się zgadzasz się z warunkami polityki prywatności.

Znajdziesz nas na

ico facebook ico tweeter ico in

Model biznesowy w poszukiwaniu pracy

Gdy zakładasz własną firmę, naturalną rzeczą jest zastanowienie się nad modelem biznesowym własnej działalności, czyli w jaki sposób chcesz tworzyć wartość dla swoich klientów, jednocześnie generując zyski dla siebie. Gdy szukasz pracy etatowej, przyjęcie perspektywy modelu biznesowego wcale takie oczywiste nie jest. A powinno!

Poniżej znajdziesz omówienie najważniejszych elementów poszukiwania nowego zatrudnienia właśnie z perspektywy pracy nad modelem biznesowym.

 

1. Jaki jest Twój cel? Czyli jaką pracę chcesz znaleźć?

Mówi się o tym, że jasno określony cel jest podstawą udanego przedsięwzięcia. Tak często chcemy zmienić pracę, ale całkiem nie mamy pojęcia, jaka praca będzie dla nas optymalna, gdzie będziemy mogli rozwinąć skrzydła i wykorzystać nasz potencjał.

 

2. Kto jest Twoim idealnym odbiorcą - klientem? W przypadku poszukiwania pracy mówimy o naszym optymalnym pracodawcy. Jak możesz wyróżnić swoich potencjalnych pracodawców? Gdzie na rynku się znajdują? Co ich charakteryzuje? A może wiesz na pewno, gdzie nie chcesz pracować?

 

3. Wartość dla klienta. Czego szuka Twój potencjalny pracodawca? Jaki ma problem, który chciałby rozwiązać? W jaki sposób możesz przyczynić się do rozwiązania tego problemu? Jak pisze Bolles, poszukujący pracy przychodzi na ratunek pracodawcy, jest dla niego wybawieniem (Jakiego koloru jest twój spadochron?) Jakie wartości chcesz podkreślić w swoich dokumentach marketingowych kierowanych do pracodawców? Przykłady: marka, użyteczność, efektywność - czy masz doświadczenie, wiedzę, umiejętności, sieć kontaktów, wartości, zaangażowanie, których potrzebuje pracodawca? Cena - czy pracodawcę na Ciebie stać? Dostępność - czy jesteś gotowy podjąć pracę w krótkim czasie?

 

4. Kanały dystrybucji. W jaki sposób chcesz docierać do swoich potencjalnych pracodawców? Z jakich kanałów będziesz korzystać? Networking, polecenia znajomych, docieranie bezpośrednie, odpowiadanie na oferty pracy, widoczność w sieciach społecznościowych, inne niestandardowe sposoby nawiązywania relacji z potencjalnymi pracodawcami. Jak zbudujesz swoją strategię?

 

5. Relacje. Czy masz świadomość, że poszukiwanie pracy przypomina bardziej umawianie się na randkę niż sprzedawanie starego samochodu? Jak zadbasz o zbudowanie i utrzymanie relacji z potencjalnymi pracodawcami, zwłaszcza jeśli zmiana pracy może nastąpić nawet za kilka lat? Czy patrzysz na relacje z ewentualnymi pracodawcami w perspektywie długoterminowej?

 

6. Źródła przychodów. W jaki sposób chcesz zarabiać na swoje potrzeby? Jakie wynagrodzenie jest Ci potrzebne, aby zaspokajać te potrzeby? Jaka wielkość jest niezbędna, a jaka - mile widziana?

 

7. Zasoby. Czym dysponujesz? W jaki sposób dostarczasz sobie energii do działania, jak regenerujesz siły? Kto jest Twoją grupą wsparcia podczas poszukiwania pracy? Jak możesz sobie radzić z odmowami, które z pewnością napotkasz w trakcie poszukiwań? Jak możesz pracować nad swoją postawą i wewnętrznymi przekonaniami? Oprócz zasobów psychologicznych, może potrzebujesz nabyć nowe umiejętności, uaktualnić wiedzę? A może potrzebujesz zainwestować w wolontariat (nieodpłatną formę pracy), żeby przekonać pracodawcę do zatrudnienia Cię?

 

8. Działania. Czy masz plan działania, który możesz realizować dzień po dniu? Czy stawiasz sobie cele w sposób mierzalny i konkretny, dopasowany do Twoich możliwości? Czy poszukiwanie nowego zatrudnienia traktujesz jako swoją pełnoetatową pracę?

 

9. Partnerzy. Dużo łatwiej jest coś osiągnąć, gdy pracuje się z kimś drugim. Czy należysz do osób, które motywują inni ludzie? Jeśli tak, szukaj partnerów czyli osoby, które także poszukują nowego zatrudnienia. Twórz grupy samopomocy. Razem można więcej. Jeśli dotrzesz do informacji, że pracodawca szuka pracownika, a nie będzie to pozycja dla Ciebie, może warto podzielić się tą wiadomością z kolegą, który jest w potrzebie? Bardzo pomocne jest korzystanie z sieci znajomych, bo każdy znajomy ma swoich znajomych, którzy mogą coś wiedzieć o potrzebach rynku.

 

10. Koszty. Jakie koszty potrzebujesz ponieść, żeby osiągnąć upragniony cel? Jak potrzebujesz zarządzić swoimi finansami, aby przejść przez ten trudny etap? A może potrzebujesz nowy porządny garnitur? Może buty? A może potrzebujesz skorzystać z pomocy profesjonalnego coacha, który będzie Ci kibicował, a jednocześnie zadawał trudne pytania?

 

Źródła: Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera - Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Wyd.OnePress, 2012. POLECAM GORĄCO TĘ KSIĄŻKĘ!

 

Inne artykuły o tej tematyce: Co łączy marketing i poszukiwanie pracy?

Blog

RODO

Od dziś wchodzi w życie ustawa o ochronie danych osobowych. W związku z tym zapraszamy do zapoznania się z najnowszą polityką prywatności dla subskrybentów biuletynu ZMIANA ZAWODOWA.PL.

Warsztat W PÓŁ DROGI

Wiedza

Depresja - jak ją rozpoznać?

Depresja w dzisiejszych czasach zbiera potężne żniwo. Na świecie odsetek chorych wynosi około 5%, w Polsce szacuje się, że jest to około 9% populacji. Mówi się, że jest to choroba cywilizacyjna. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) plasuje ją na czwartym miejscu wśród najpoważniejszych problemów zdrowotnych na naszym globie. Badania pokazują, że ciągle wzrasta odsetek zachorowań spowodowanych nadmiernym stresem oraz pędem życia. Bardzo często depresja jest niezdiagnozowana i nieleczona. Kładzie się cieniem na naszym życiu i ogranicza coraz bardziej normalne funkcjonowanie. Pamiętajmy, że depresja jest chorobą śmiertelną, bo jej najpoważniejszą konsekwencją jest popełnienie samobójstwa.

 

Wokół nas jest wiele osób, które cierpią na depresję, ale o tym nie wiedzą lub boją się stanąć w prawdzie przed sobą samym. Wprowadzenie w życie jakiejkolwiek satysfakcjonującej zmiany, w tym także zawodowej, skazane jest na niepowodzenie, jeśli najpierw nie rozprawimy się z "cieniem", który nam towarzyszy.

 

Jak rozpoznać to zaburzenie nastroju, aby stawić mu czoła?

Drugi kod czyli na co mamy wpływ?

Pracując z klientami nad odkrywaniem najlepszego dopasowania zawodowego, często zadaję sobie pytanie, do jakiego stopnia jesteśmy zdeterminowani przez geny, z którymi przyszliśmy na świat, a w jakim zakresie mamy wpływ na kształtowanie tego, kim jesteśmy. Sporo światła w tym obszarze dała mi ostatnio książka Petera Sporka "Drugi kod", po którą sięgnęłam za namową znajomej terapeutki.


 

banner gotowy na coaching

© Copyright 2011-2018 - JC Coaching Justyna Ciećwierz