Twoja przeglądarka Internet Explorer 6 nie obsługuje niektórych elementów serwisu. Wskazana jest aktualizacja.
 
 

   baner2

Twoje dane nie będą nikomu udostępniane! Zapisując się zgadzasz się z warunkami polityki prywatności.

W prezencie otrzymujesz raport pdf SKUTECZNE CV !

 
 

jcc logo kolumna

Biuletyn Zmiana Zawodowa




 

Twoje dane nie będą nikomu udostępniane! Zapisując się zgadzasz się z warunkami polityki prywatności.

Znajdziesz nas na

ico facebook ico tweeter ico in

Wiedza

Kiedy skorzystać z profesjonalnej pomocy?

Każdy człowiek ma w życiu lepsze i gorsze dni. Jednak, gdy coraz więcej rzeczy zaczyna nas u siebie niepokoić, warto zwrócić się po pomoc. I to nie do coacha, a raczej do terapeuty-psychologa. I to szczególnie wtedy, gdy rozważamy zmianę pracy lub zawodu. Korzystanie z pomocy profesjonalisty staje się w Polsce coraz bardziej popularne i nie musi od razu świadczyć o chorobie psychicznej. Dajemy sobie w ten sposób czas na odkrywanie siebie i tego, co nam sprawia trudność, przy wsparciu mądrego i bezstronnego fachowca.

 

Ponieważ sama nie tak dawno rozpoczęłam spotkania z terapeutką, to widzę dużo korzyści z tego procesu. Chciałabym zachęcić wszystkich, którzy rozważają ten krok i nie mogą się zdecydować, do podjęcia działania.

 

W jakich sytuacjach warto zwrócić się po pomoc?

 

1) gdy przestajemy odczuwać przyjemność z życia, często doświadczamy uczucia smutku i bezradności.

 

2) gdy pojawiają się uporczywe myśli, traumatyczne wspomnienia, które utrudniają koncentrację

 

3) gdy mamy kłopoty z zasypianiem, albo często budzimy się w nocy i nie możemy zasnąć lub gdy zauważamy u siebie nietypową senność

 

4) gdy zauważamy trwałą zmianę w apetycie, zmniejsza się lub zwiększa, bez wyraźnej przyczyny

 

5) gdy pojawia się poczucie winy związane ze stratą lub cierpieniem kogoś

 

6) gdy zauważamy wewnętrzny przymus działania non-stop lub wyjątkowe uczucie zmęczenia

 

7) gdy nasila się poczucie irytacji i/lub wybuchy złości

 

8) gdy zauważamy u siebie (lub inni nam o tym mówią) zachowania pod wpływem impulsu, o dużym stopniu ryzyka

 

9) gdy zaczynamy myśleć o śmierci i/lub samobójstwie

 

Każdy z powyższych symptomów może pojawiać się sporadycznie i na krótko w życiu każdego człowieka. Jednak, gdy zauważamy, że symptomy utrzymują się dłużej i/lub jest ich więcej, niezbędne jest udanie się po pomoc do lekarza pierwszego kontaktu lub terapeuty. To bardzo ważne, aby nie czekać z podjęciem tego kroku!

 

Jeśli czytasz ten tekst i wiesz o kimś, kto być może potrzebowałby fachowej pomocy, okaż tej osobie maksimum wsparcia i porozmawiaj z nią o swoich odczuciach.

 

W artykule wykorzystano materiał L. Meinke "Top Ten indicators to Refer to a Mental Health Professional", ICF.


 

banner gotowy na coaching

© Copyright 2011-2017 - JC Coaching Justyna Ciećwierz