Twoja przeglądarka Internet Explorer 6 nie obsługuje niektórych elementów serwisu. Wskazana jest aktualizacja.
 
 

   baner2

Twoje dane nie będą nikomu udostępniane! Zapisując się zgadzasz się z warunkami polityki prywatności.

W prezencie otrzymujesz raport pdf SKUTECZNE CV !

 
 

jcc logo kolumna

Biuletyn Zmiana Zawodowa




 

Twoje dane nie będą nikomu udostępniane! Zapisując się zgadzasz się z warunkami polityki prywatności.

Znajdziesz nas na

ico facebook ico tweeter ico in

Wiedza

Jak zmienić pracę z LinkedIn? - 10 wskazówek

Kształtowanie marki osobistej (ang. Personal Branding) to zadanie, które wciąż wielu osobom nastręcza sporo wątpliwości i obaw. Jednym z elementów dobrej strategii brandingowej jest widoczność w internecie. O tym warto pamiętać szczególnie, gdy szukamy pracy. Oczywiście można udawać, że internetu nie ma, ani nie ma portali społecznościowych i od nich uciekać, ale po co? Jeśli to narzędzie po prostu jest i może przynieść nam tak wiele korzyści, to dlaczego z niego nie skorzystać?

 

Widoczność w internecie to temat rzeka i z pewnością będę do niego powracać na www.zmianazawodowa.pl jeszcze nie raz. Dziś chcę napisać o światowej sieci społeczności zawodowej www.linkedin.com. Nie ukrywam, że jest  to jedna z moich preferowanych sieci do kontaktu ze znajomymi z zagranicy, poznanymi w trakcie szkoleń i konferencji oraz osobami, których nigdy nie poznałam osobiście, ale które są mi w jakiś sposób bliskie. W Polsce LinkedIn ma coraz większe grono zwolenników i jest szczególnie popularny wśród średniej i wyższej kadry menedżerskiej oraz specjalistycznej.

 

Znalezione obrazy dla zapytania logo linkedin

 

Ostatnio jedna z moich klientek poprosiła mnie o wskazanie wzorcowych profili w LinkedIn, które mogłyby być dla niej pomocne przy tworzeniu własnego. Z amerykańskimi profilami nie miałam większego problemu, ale, gdy zaczęłam oglądać stronki polskie, doszłam do wniosku, że ciągle sporo osób nie wykorzystuje w pełni możliwości, które zapewnia ta sieć.

 

Podstawowe pytanie: po co zamieszczać profil na LinkedIn? Jeśli świadomie zarządzasz swoją karierą, albo inaczej, należycie dbasz o swój rozwój zawodowy, to wiesz, że Twoja obecna sytuacja nie będzie trwała wiecznie i możesz w pewnym momencie chcieć lub być zmuszonym zmienić pracę. Widoczność internetowa pomaga w przygotowaniu się do tego momentu. Pozwala zbudować i utrzymywać sieć kontaktów z innymi profesjonalistami oraz osobami poszukującymi nowych pracowników. Aby móc z niej skorzystać wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba.

 

Jak wykorzystać LinkedIn w poszukiwaniu pracy i zarządzaniu karierą?

 

1. Podstawowa sprawa to stworzenie przemyślanego profilu. To ma być Twój profil, powinieneś dobrze się z nim czuć. Ma on pokazywać Ciebie, w sposób autentyczny i prawdziwy. Jeśli do czegoś nie jesteś w danym momencie przekonany, nie zmuszaj się. Być może z czasem przekonasz się do pewnych działań. Pamiętaj, że poprzez zamieszczenie nieprawdziwych informacji, które łatwo zweryfikować, możesz łatwo zepsuć swoją reputację.

 

2. Profil ma posłużyć rekruterom oraz potencjalnym pracodawcom do znalezienia Ciebie. Jeśli będziesz widoczny w internecie, więcej osób będzie miało okazję dowiedzieć się o Twoim istnieniu. Ważne jest, aby pomyśleć, jakie słowa kluczowe mogą posłużyć do znalezienia osoby o Twoich umiejętnościach i starać się umieścić je w treści profilu.

 

3. Zadbaj o widoczność w sieci Twojej osoby. Temu między innymi służy profil publiczny. Na górze profilu widoczny jest adres url do profilu publiczego. Dobrze zarezerwować sobie adres url zawierający imię i nazwisko bez dodatkowych znaków. Dzięki temu będziesz lepiej widoczny w wyszukiwarkach.
np. mój profil: http://pl.linkedin.com/in/justynaciecwierz

 

4. Tytuł przy nazwisku powinien opisywać Twoją główną zawodową kompetencję, niekoniecznie nazwę stanowiska, które obecnie piastujesz wraz z nazwą firmy. Zastanów się, jak chcesz być postrzegany przez innych i uwzględnij to w swoim tytule.

 

5. W górnej części jest miejsce na Twoje podsumowanie zawodowe. Wypełnij tę cześć i nie trać dobrej okazji do zaprezentowania swojej osoby. Dobrze, aby składało się ono z krótkiego opisu Twojego zawodowego profilu oraz pól specjalności. Oczywiście z uwzględnieniem słów kluczowych.

 

6. Dalej w opisie doświadczeń zawrzyj to wszystko, co Twoim zdaniem powinien wiedzieć o Tobie rekruter albo potencjalny partner, zanim Cię pozna osobiście. Warto dbać o zwięzłość, bo tą zasadą rządzi się internet.

 

7. Pracuj nad swoją siecią kontaktów, wyszukaj w LinkedIn osoby, z którymi łączą Cię relacje zawodowe i prywatne, wykorzystuj serwis do rozwijania sieci znajomości i poszukiwania potencjalnych okazji zawodowych. Pomocna jest w tym funkcja importowania kontaktów. Wyszukuj interesujące Cię osoby i proś znajomych o przedstawienie Cię.

 

8. Dołącz do grup LinkedIn związanych z Twoimi kompetencjami i staraj się brać udział w interesujących dyskusjach. Przeznacz na to określony czas w skali tygodnia/miesiąca i dbaj o zachowanie tych granic. W grupach masz dobrą okazję do zademonstrowania swojego profesjonalizmu.

 

9. Postaraj się o zawodowe rekomendacje z ostatnich lat oraz ocenę posiadanych kompetencji. W tym celu sam wystawiaj rekomendacje swoim znajomym i oceniaj posiadane przez nich kompetencje.

 

10. Pomagaj innym, bo na tym opiera się idea networkingu! Dziel się wiedzą, zamieszczaj linki do interesujacych zawodowych artykułów w swoim statusie, informuj innych o swoich celach, zamierzeniach i potrzebach. Bądź widoczny!

 

Jeśli potrzebujesz fachowego wsparcia przy tworzeniu na LinkedIn nowego profilu lub konsultacji już istniejącego, zapraszam do kontaktu!

 

A wszystkich, którzy nie są jeszcze ze mną zlinkowani w LinkedIn, serdecznie zapraszam do wysłania zaproszenia! Chętnie nawiążę kontakt, tylko prośba o napisanie w zaproszeniu hasła ZMIANA ZAWODOWA :)


 

banner gotowy na coaching

© Copyright 2011-2017 - JC Coaching Justyna Ciećwierz