Czy umiemy dbać o relacje w miejscu pracy w taki sposób, aby w razie potrzeby uzyskać pomoc?
Nawiązywanie wartościowych relacji i korzystanie z nich w życiu zawodowym jest, moim zdaniem, jedną z najważniejszych kompetencji przydatnych w pracy. Chodzi o to, aby potrafić dawać, ale też brać, prosić o pomoc! I nie chodzi tu o znajomości, które pomagają załatwić coś, pracę, projekt, zlecenie, nawet wtedy, gdy nie mamy do tego potrzebnych kompetencji, bo to jest zwyczajnie nieetyczne, zazwyczaj na krótką metę.
Prawdziwy networking w karierze i biznesie to świadomość siebie, własnych talentów oraz uzdolnień i aktywne oferowanie ich tam, gdzie widzimy taką potrzebę. To także pomaganie innym w korzystaniu z talentów innych osób, naszych znajomych i współpracowników, a więc łączenie ludzi i pomaganie w zaspokojeniu ich potrzeb. Proszenie o pomoc to szansa dla innych bycia dobrym człowiekiem. Jak pisze Covey, zaciągasz wtedy dług na koncie emocji. Rzecz w tym, żeby najpierw budować relację, inwestować w to konto, a dopiero potem z niego czerpać. Warto pamiętać, że w centrum stoi człowiek, a nie biznes! Kluczem do networkingu jest odpowiednie nastawienie. Wtedy to naprawdę działa!
Mój znajomy ostatnio opowiadał mi, że znalazł się na spotkaniu networkingowym i czuł się "osaczony" przez ludzi, dla których bardziej liczyło się to, co ma na wizytówce niż on sam. Czy też miałeś takie doświadczenia? Rozmawiałeś z kimś i nie było żadnej chemii? Miałeś wrażenie, że rozmówcę interesuje tylko jego własny cel? Czy mówiłeś wtedy, że networking nie działa? Przypomnij sobie ;)
Jak odnaleźć siebie w networkingu i być skutecznym? Jak budować sieć znajomych i nie stracić z oczu tego, co najważniejsze? Na te pytania będziemy starali się odnaleźć odpowiedzi w trakcie warsztatów PRACA KARIERA RELACJE. Zależy mi, żeby uczyć się wzajemnie od siebie praktycznych umiejętności - dlatego formuła warsztatu!
Warto zaczynać dbać o sieć kontaktów, jak jeszcze pracujemy, żeby nagle "nie obudzić się" bez pracy i z czystym "kontem emocji". To nie znaczy, że nie należy korzystać z networkingu, gdy zostaliśmy zwolnieni. Zawsze jest dobry moment, żeby zacząć!:)
Jeśli chcesz przetrenować:
- jak identyfikować wokół siebie osoby, które mają wpływ na proces podejmowania decyzji
- jak poczuć się liderem, odpowiedzialnym nie tylko za swój obszar zawodowy, ale za los całej firmy albo, gdy jesteś bez pracy - przedsiębiorcą oferującym pracodawcy kapitał do wykorzystania
- jak umiejętnie rozpoznawać potrzeby innych i kojarzyć sposoby ich zaspokojenia
- jak zagajać rozmowy z nieznajomymi i rozpoczynać relację
- jak odważnie wychodzić z inicjatywą i radzić sobie z obawami
- jak podtrzymywać znajomości w czasie
- jak pokonywać nieśmiałość i być skutecznym networkerem - introwertykiem
zapraszam Cię do zapisania się na warsztaty.